söndag 19 januari 2014

KesoPlättar

Pannkakor/Plättar har varit en av mina barns absoluta favoriträtter!
Det har varit svårt att hitta en bra ersättare...

Satt häromdagen och kollade igenom alla LCHH-bilagor jag köpt med Expressen och kom ju på att jag provade ju aldrig Åses KesoPlättar!

Så idag provade jag... Och då en är väldigt skeptiskt så gillade iaf 2/3 dom! Det är ett ganska bra betyg! Smakade själv oxå och jag tycker att de här var de som smakade mest lik "vanliga" pannkakor iaf av dom recept jag provat!


Åse´s KesoPlättar   1port 3-4st

100g keso
1 ägg
3/4 msk fiberhusk
smör/kokosfett att steka i

Mixa allt med en stavmixer tills det blir en slät smet.
Hetta upp en panna med smör/kokosfett och sänk värmen till hälften innan du klickar ut plättarna (de kan behöva lite hjälp att breda ut sig...)
Låt steka ca 3-4 min innan du vänder dom.

Idag fick barnen grädde och bär till men man kan lika gärna äta dom med ost och skinka ;)


Tror jag ska prova nåt recept med kokosmjölk eller kokoskräm nästa gång... ;) Får se vad det blir bättre eller sämre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar