tisdag 14 januari 2014

Köttfärspaj

Grannens pajdeg är min favorit!! Här finns receptet på hennes blogg =)
Ofta blir det att paj är sommarmat för mig... Men idag kände jag att det var "hundra år" sedan vi åt paj...
Så det fick bli dagens middag!

Pajdeg  (glutenfri)
2,5 dl mandelmjöl
0,5 dl sesamfrön
1 msk fiberhusk
1msk pofiber
1 tsk salt
50g rumsvarmt smör
1 ägg

Blanda ihop allt klä formen med degen och låt stå kallt ca 10-15 min innan du förgräddar den på 175grader i ca 5-10 min.

Idag har jag fyllt min paj med köttfärs (fläskfärs), lök, paprika, färskost (vitlök & örter) lite grädde och kryddor som jag fräste ihop innan jag fyllde pajen. Gratinerade den sedan med riven ost och lite paprika som dekoration, i 175grader tills osten fick fin färg

Serveras idag med en god sallad och avokado ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar